تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/26 - 02:10
کد خبر: 401956

یک درخواست دانشجویی همزمان با اوج‌گیری موج پنجم کرونا؛

آزمون ارشد را پس از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید/ ستاد کرونا چه تصمیمی می‌گیرد؟

آزمون ارشد را پس از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید/ ستاد کرونا  چه تصمیمی می‌گیرد؟

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، تعدادی از داوطلبان درخواست دارند که به دلیل شرایط کرونایی کشور، زمان برگزاری این آزمون تغییر کند اما ستاد کرونا که مجوز برگزاری یا تعویق آزمون را می‌دهد، هیچ واکنشی نشان نداده است!

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آخرین آمارها از وضعیت کرونایی کشور حکایت از آن دارد که روند ابتلا به کرونا سیر صعودی به خود گرفته و فقط در ۲ روز گذشته یعنی از ۲۴ و ۲۵ تیر  به ترتیب ۲۰۱ و ۱۹۹ نفر از هموطنانمان فوت شده و مبتلایان به کووید ۱۹ در هر روز به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

آنچه مسلم است موج پنجم کرونا با گسترش انواع ویروس‌های کرونا در حال مبتلا کردن افراد زیادی است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مورد تأکید مسؤولان وزارت بهداشت است. در چنین شرایطی تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد خواستار تعویق آزمون تا رسیدن وضعیت کرونایی کشور به شرایط ایمن هستند.

قرار بود کنکور کارشناسی ارشد ۶ و ۷ خرداد برگزار شود

ستاد ملی مقابله با کرونا یکبار آزمون کارشناسی ارشد را به تعویق انداخت که این موضوع موجب شد تا داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ نسبت به این مسأله گلایه کنند حتی  تعدادی از دانش‌آموزان هم نسبت به مسؤولان آموزش و پرورش گلایه داشتند که چرا کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاد اما امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد!

آزمون ارشد را پس از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید/ ستاد کرونا  چه تصمیمی می‌گیرد؟

بر اساس جدول زمان‌بندی فرایندها در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مقرر شده بود که این آزمون در تاریخ‌های ۶ و ۷ خرداد برگزار شود. 

اگر کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ تعیین شده برگزار می‌شد، دهه اول تیر نتایج اولیه آن هم اعلام می‌شد و تاکنون تکلیف چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص هم مشخص شده بود.

اطلاعیه‌ سازمان سنجش جهت تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

در آن زمان تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور معترض بودند و در نتیجه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته  سال ۱۴۰۰ می‌رساند با توجه به تصمیم جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونادر تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا، این آزمون در تاریخ‌های ۵، ۶ و ۷ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار نمی‌شود و برگزاری آزمون مذکور به تاریخ های ۶ ، ۷ و ۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ موکول شده است».

داوطلبانی که درخواست تعویق آزمون را دارند

اکنون نزدیک به 2 هفته مانده به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تعدادی از داوطلبان باز هم نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور گلایه‌مند هستند.

آزمون ارشد را پس از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید/ ستاد کرونا  چه تصمیمی می‌گیرد؟

جمعی از داوطلبان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تعویق در برگزاری کنکور ارشد شدند:

«جناب آقای حسن روحانی
رئیس‌جمهور محترم و ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا

با سلام
همانطور که مستحضرید متأسفانه شیوع ویروس کرونا مجدداً شدت یافته و آمار مبتلایان و فوتی‌ها در حال افزایش است. وضعیت شیوع کرونا در بسیاری از شهرها قرمز است و محدودیت‌های کرونایی در این شهرها اجرا می‌شود.

برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در چنین شرایطی علاوه بر آنکه داوطلبان و خانواده‌های آنان را در خطر ابتلا قرار می‌دهد، می‌تواند موجب شیوع بیشتر ویروس در کشور شود. لذا خواهشمندیم دستور تعویق کنکور ارشد را صادر فرمایید.»

آزمون را بعد از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید

یکی از این داوطلبان گفت: با توجه به ورود واکسن ایرانی قطعا سرعت واکسیناسیون در کشور چند برابر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تنها راه عبور از پیک پنجم کرونا تشدید پروتکل‌هاست؛ به‌گونه‌‌‌ای که باید از تجمعات چند نفری هم خودداری کرد در صورتی که با برگزاری آزمون تجمعات چند هزار نفری ایجاد خواهد شد. همانطور که مسؤولان اعلام کرده‌اند قصد واکسیناسیون دانشجویان و اساتید در مرداد ماه را دارند. پس عقلانی‌ترین تصمیم ممکن برگزاری آزمون بعد از واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است.

یکی دیکر از داوطلبان اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا (جهش دلتا) و ازدیاد هر روزه مبتلایان و شهرهای قرمز در کشور و تعداد زیاد شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد و با توجه به این موضوع که ازدحام در حوزه‌های امتحانی حداقل قبل از شروع و بعد از پایان کنکور یک مساله طبیعی است و ایجاد هر تجمعی سبب افزایش انتقال ویروس و تعداد مبتلایان می‌شود،  تعویق مجدد کنکور کارشناسی ارشد و برگزاری آنها در زمان ایمن‌تر از ملزومات است.

آزمون ارشد را پس از واکسیناسیون دانشجویان برگزار کنید/ ستاد کرونا  چه تصمیمی می‌گیرد؟

داوطلب دیگری هم افزود: با توجه به قرمز شدن شهرهای تهران، کرج و قریب به 25 مرکز استان دیگر و همچنین با توجه به عدم صدور مجوز آزمون استخدامی آموزش و پرورش، آزمون زبان وزارت علوم و آزمون مدارس نمونه دولتی، ما هم خواستار تعویق دوباره آزمون ارشد از مرداد به زمان دیگری هستیم.

* برگزاری یا تعویق آزمون در اختیار ستاد کروناست

قبل از برگزاری آزمون سراسری نیز داوطلبان آن درخواست داشتند که به دلیل شرایط کرونایی کشور، زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر کند. منصور غلامی وزیر علوم دوم تیر ۱۴۰۰ در خصوص امکان تعویق زمان برگزاری آزمون‌های ملی اظهار کرد: «ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی، تعویق آزمون‌ها را قبول نمی‌کنیم؛ برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر اینکه شرایط بهداشتی به گونه‌ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون‌ها شویم».

وی تصریح کرد: «سال گذشته نیز که با شرایط اوج شیوع کرونا ویروس مواجه بودیم تمامی تلاش وزارت بر این بود که آزمون‌ها را به موقع برگزار کنیم. بنابراین وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه به تغییر تاریخ کنکور فکر نمی‌کنند».

سازمان سنجش هم همواره درباره تعویق یا برگزاری آزمون‌ها عنوان کرده است که تابع ستاد کروناست. به عبارت دیگر درباره تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد باید ستاد کرونا تصمیم‌گیری کند.

سازمان سنجش برنامه‌ای برای تعویق برگزاری آزمون ندارد و مجوز برگزاری یا تعویق آزمون با ستاد کروناست. ستاد کرونا هم که با تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از خرداد به مرداد موافقت کرده بود، برای تعویق مجدد آزمون کارشناسی ارشد، تاکنون واکنشی نشان نداده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
سازمان جهانی بهداشت: بیش از ۱ میلیون فلسطینی در خطر هستند
نگاهی که میخواهد زن را از نقش آفرینی در جامعه جدا کند قبول نداریم
سقوط جت اف-۱۶ آمریکایی نوسازی شده در فرودگاه سنگاپور
معاون وزیر خارجه تاجیکستان خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی با ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top